onsdag 20 oktober 2010

Vantar

Äntligen är jag klar med vantarna som jag virkat.
Det är först de senaste åren som jag provat på att virka och sticka.
Jag har aldrig tyckt det verkat särskilt kul förut.
Men det är det ju och avkopplande.


Virka och sticka har jag lärt mig via nätet.
Bara att slå upp vad alla konstiga förkortningar står för och sen finns både bilder och små
filmer som visar hur man gör det ena eller andra.
Det här mönstret har jag tagit från DROPS Design.
Där finns många fina gratismönster.


Må bäst !!
Gunilla

5 kommentarer:

  1. Charmanta vantar, verkligen!! Jag tror att jag måste ta och väcka mina stickkunskaper till liv igen, efter att virkat en massa mattor. Dags att prova något nytt!

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga vantar med läcker färgsättning.
    Virka skulle vara kul att lära sig-
    Vad trevligt att du vill vara med och tävla inne hos mig.Lycka till
    Kram;)

    SvaraRadera
  3. Dom blev ju jättefina...

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Hej Nilla!!

    Oj, vilka fina vantar du virkat!! Du är jätte duktig!! Själv väntar jag på att idag få grund repetition i stickning av min mamma!! :) Vill sticka randiga benvärmare!! Få se vad det blir!!
    Jag blev glad över att du hittade till mig!!

    Önskar dig en fin helg!!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  5. Jättefina!
    Trevlig lördag vännen!

    Kram Therese

    SvaraRadera