tisdag 19 oktober 2010

Rensa i röran

En av de saker jag mår riktigt bra av är att rensa och göra mig av med saker
och ting som inte längre fyller nåt behov hos oss.

Och idag tog jag tag i tre fulla flyttkartonger med leksaker och andra prylar
som stått i vårt pannrum och bara tagit plats och gett dåligt samvete.

I ärlighetens namn hade jag knappt nån aning om vad som fanns i lådorna.

Där var en massa leksaker, spel och annat för barn.
Knallade över till grannen vars flickor fick komma och plocka allt de ville ha.
De blev lyckliga och jag ännu mer. :)

Tyckte nog lite synd om föräldrarna som fick vårt gamla "skrot".
Nu återstår en låda som jag åker i väg till nån insamling med i morgon.

Så nu kan jag fylla på med nytt "skrot". (blink)


En liten doftpåse från Ikea.
Luktar inte mycket alls men var ju rätt söt.


Två nya gosiga rosen-filtar.
Fleece på undersidan och rosmönster,
vilket är svårt att se, på översidan.

Trevlig fortsättning på kvällen.


2 kommentarer:

  1. Hej Nilla!
    Visst är det skönt att få rensa ut gamla grejer! Bra att granntjejerna kunde ta vara på en del av leksakerna:)

    Vilka söta plädar!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att bli av med gammalt skräp och saker man aldrig använder! Ha en fortsatt fin dag.
    Kram L

    SvaraRadera