söndag 1 april 2012

Snart påsk


Köpte och planterade ut lite påskliljor och
penseer förra helgen.
Nu när snön försvann så ovanligt tidigt vill jag ha lite blommor ute.
Tyvärr har det snöat både natten som var och i fredags kväll. Typiskt.


Påskat till det lite i en flätad korg.
Den här helgen har den fått stå i snö i två omgångar!!
Inte roligt.


Men de tappra små blommorna verkar ha klarat snön bra, skönt.


Sonen fick "äran" att pynta ett björkris inomhus.
Ska det vara så ska det vara.
Färgigt och glatt så har det blivit för mig sen jag
"gick in i väggen".
Känns som om färger är läkande för mig för tillfället.


Påskhelgen tillbringar vi i vår husvagn så därför vill
hinna ha lite påskpyntat hemmavid innan vi åker iväg till fjälls.
Den lilla kycklingen ovan har jag haft sen jag var liten.
Den är lite skamfilad och dann men en sån där sak som
man håller kär ändå. Ett "måste" för mig i påsktider.

Kram / Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar