måndag 7 november 2011

Ullådalen


I helgen var vi till husvagnen i Edsåsdalen.
Vädret på lördagen var strålande.
+5 grader, vindstilla och sol.
Vi hade tänkt ta kabinbanan upp på Åreskutan men den hade inte öppnat för säsongen
eller som det stog "Stängt för sommarsäsongen" så vi tog bilen till Ullådalen
och gick en tur på fjället där istället.


Vintern kändes rätt avlägsen.
Ingen snö på fjälltopparna här inte och vattensjukt i marken.

Mina nya vinterkängor fick direkt visa vad de gick för och
resultatet var klart godkänt. Vattentäta och jättesköna.


Vi och en massa andra människor passade på att andas fjäll-luft.
Det syns inte på bilden men det vimlar av människor på fjället den här dagen.
Inte riktigt så jag tänker mig fjällvandring direkt.


Plockade med lite enris till förstugan.
Ska ju hålla möss borta har jag för mig.


Dags att slita sig från datorn.
Snart ska jag gå och skaka roooommmpppaaan.
Zumba-dags !!

Ha de bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar