tisdag 25 januari 2011

Helgens bravader

Förra lördagen tillbringades mestadels i bilen.
Efter ett år utan skoter var det nu dags att köpa en ny.
Och tydligen fanns ingen på närmare håll än Rättvik vilket blev en fin liten
tripp på totalt 69 mil.
Vi for 8.00 på morgonen och kom hem igen först 19.00 på kvällen.


Och för att även jag skulle få min köplystnad mättad
så fick jag några minuter på Nittsjö Keramik där det blev
en liten tomte till samlingarna.


Det fanns mycket fint där men jag kom tyvärr dit
endast 10 minuter innan stängningsdags så det var
aaannningen stressigt för mig.
Glad för tomten iallafall.
I år är jag ute i god tid med julpyntet. (blink)...
Ingen fara, den kommer att åka raka spåret ner i julkartongen.


Såg denna fint pyntade flaggstång i Nittsjö.
Gillar verkligen Dalarna, så mysigt där.



Det blev några mil i bilen men det gick förvånansvärt bra fast
jag skulle då inte vilja göra 69-mila-resor varje vecka.


På söndagen spelade sonen match med sitt Liden Bears och
våra killar och tjejer vann !!
Första vinsten för denna säsong.
12-5 mot Nolby och sonen dunkade in två mål. Grattis gubben !!


Lagen tackar varandra efter matchen.
Ni kan tro det var glada miner hos hemmalaget
(och dess stolta föräldrar)

Ha de bäst !!
Gunilla

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj, vilken utflykt ni varit på!
    Kul att matchen gick så bra!
    Man är ju dubbelt så glad när det är barnen som vinner!
    Ha nu en härlig kväll o kör försiktigt med det nya åket!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Var det Rättvik ni vá till...jag tyckte P sa att ni var till Järvsö...när han var hit och visade upp skotern!!
    Kul att ni blivit med skoter igen så vi kan ta nån utflykt tillsammans...


    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken rar tomte! Och jag blir ju nyfiken, vad blev det för skoter??? (Är lite skotergalen nämligen *ler*) Kram <3

    SvaraRadera
  4. Ha ha ja du, handtagsvärmare är guld värt så det var ett bra krav tycker jag! KRAM <3

    SvaraRadera
  5. Det var en rejäl tur. Jag åkte till Strömstad tur och retur i torsdags, också en nätt liten tur. Så fin den pyntade flaggstången var! Ha nu en riktigt skön och mysig helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera