tisdag 28 september 2010

Hösten är ohjälpligt här nu !!


Ja då kom den dagen då det var frostigt och vitt ute när man vaknade.
Hade turen att precis plocka in lite blommor i går och rädda det sista av sommaren.
Än står dock krukor och annat ute och jag hoppas det klarar sig någorlunda tills helgen då jag inte
kommer att ha tid att ta in dem förrän dess.



Nu får man koncentrera sig på inneblommorna i stället.
Lite kul det oxå att köpa lite nytt hem och få lite fräsch grönska.


Jag och sambon tog nyss en skön promenad i den friska höstluften, men oj vad fort det skymmer.
Och vad glad jag var att jag tog fingervantar för det var lite bitigt om fingrarna.


I kväll blir det nog bara lite slappande vid TVn och kanske en kopp tea.
Mer kreativ än så blir jag nog inte. :)

Ha de bäst !!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja, nu är sommaren verkligen slut.. Lite trist - den gick så fort. Men hösten har sin charm och visst är det underbart att efter en promenad i frisk luft, få komma in i värmen o tända lite ljus!
    Ha de bäst du me!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, både frosten och mörkret slog till utan att man var beredd.. Var kan man beställa evig sommar tro??

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft frost o kallt också....
    Fina o hemtrevliga bilder!
    Kramis Therese

    SvaraRadera