måndag 16 januari 2012

Saffransmuffins


Hej vänner

Förvånas varje gång jag öppnar min blogg att det fortfarande är nån som tittar in här
trots att jag inte skrivit något på väldigt länge.

I slutet av november i fjol så blev jag sjukskriven då jag "blev utbränd" eller
vad jag nu ska kalla det. Jag slutade sova och drabbades även av andra otrevliga stress-symptom.
Har sen dess varit hemma från jobbet och försökt få rätsida på tillvaron igen.

Trodde aldrig att jag skulle hamna i en sådan situation
men så säger visst många som drabbas av detsamma, vad jag förstått.
Nu gäller det att skynda långsamt och försöka komma på banan igen
men i andra spår än de jag tydligen inte mäktade med förut.

Så här kommer bara att bloggas när jag verkligen vill och orkar.
Att prioritera att INTE göra saker är nummer ett för mig.

Här kommer nu ett recept på en saffranskaka som jag gjorde då det
blivit saffran kvar efter lussebullebaket eller rättare sagt lussebullarna
som aldrig blev bakade av ovan nämnda anledning.

Klicka på bilden nedan så blir receptet större.


Jag gjorde muffins istället för långpannekaka och det blev gott.



Ha det bra och ta det lugnt.

Kramar Gunilla

1 kommentar:

  1. Oj, det var tråkigt att läsa, MEN hoppas du ägnar all tid i världen för dig själv att komma på banan igen! Blogga har sin tid tillfriskna har sin...!
    Mums, det ser gott i pannan!
    Styrkekram / Bea

    SvaraRadera