söndag 21 november 2010

Åter till kalla norden.

Då sitter jag här i kyliga mörka Sverige igen efter en fantastisk vecka
i Bahia Feliz på Gran Canaria.

Åh, vad vi haft det bra !!

Hotellet Orquidea var jättefint och vi har varit så nöjda med allt.
Varmt i luften och i vattnet och vi har badat, solat och bara myst.
Första gången vi åkte "all inclusive" och det var det helt klart värt.
Jösses vad vi laddat in så vi har tjuvtränat inför julen kan man säga.


Vy över poolområdet från vårt rum på 9:e våningen.
Poolerna höll + 25 grader så även jag kunde ta ett dopp.


Utsikt mot San Augustin


Sambon fyllde 40 och fick en fantastisk blombukett
samt en flaska champange
av sin chef.


Blomprakten var enorm runt hotellet.
Men i övrigt var Gran Canaria kargt och brunt runt där vi bodde.


Vårt hotell i bakgrunden.


Stranden och beachvolleyplanen i ett hörn.
Det fanns många sportaktiviteter att delta i dagligen och det
gjorde sonen gladeligen.
Volleyboll, vattenpolo, fotboll, innebandy för att nämna några.


För oss passade det utmärkt att åka i väg till ett hotell där allt
var helt tillrättalagt och fungerande.
Rent och fint.
Bra mat och dryck och hur mycket som helst att välja på och underhållning varje kväll.

Vi hade nog inte behövt lämna området på hela veckan om vi inte haft lust.
Det var härliga dagar.

Kram Gunilla

2 kommentarer:

  1. Hej Nilla.

    Det är inget typsnitt tyvärr utan jag skriver på fri hand. Övning övning övning är det som ligger bakom.

    Kramar Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla,

    Tänkte om det var OK att låna bilden längst upp för min webbsida om Bahia Feliz? Tyckte den var riktigt fin och den skulle passa perfekt i denna reseguide.

    Jag har lagt upp den i sajten (något modifierad), men jag tar bort den annars.

    Den näst sista bilden med stranden, är det Bahia Feliz? Mycket fin bild den med! Är det ok att låna den med till bahiafeliz.se?

    Mvh,
    Gabriel

    SvaraRadera