fredag 30 juli 2010

Smygtittar in lite på bloggen.


Gör som katten Nisse och tar en liten smygtitt här på bloggen.

Vädret är inget vidare och det känns trist då det ska vara festival här där vi bor hela helgen.
Tyvärr bygger konceptet ju mycket på att solen strålar men än hinner det ju ändra sig.

Hade svågern med familj på middag i onsdags och min svägerska Lena gav mig de här fina "tagsen" hon gjort.
Tyvärr syns de dåligt på fotot men det står "Lycka" och "Dreams" på dem.
Kika gärna in på  Svägerskans blogg den ligger även i kanten här bredvid.

Jag har köpt lite fint gammalt porslin.
Fatet ovan tycker jag jättemycket om och det kommer vara användbart till mycket.
Bengali heter mönstret om jag inte minns fel.

Sen blev det även 4 djuptallrikar.
Fasan heter detta mönster.

Nu ska jag ta och kika in hos er andra en sväng innan jag suttit färdigt vid datorn för idag.

Ha de bäst !! Nilla

1 kommentar:

  1. Hej Nilla!
    Vilken härlig bild på Nisse! Själv sitter jag i soffan o bloggar med datorn i knät, vår katt Gösta ligger bredvid mig o sover. Han har ingen lust att gå ut i regnet:)

    Vilket fint porslin, det där röda Bengali skulle jag oxå vilja ha.

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera