söndag 20 juni 2010

Trädgårdsarbete och kyla

Idag värker det i musklerna i hela kroppen.
Det känns att kontorskroppen har fått så den teg. :)
Gårdagen tillbringades i växthuset och ute i trädgården.
Det är så mycket som ska fixas.
Ligger efter på alla fronter. Alla krukor ska planteras liksom växthus, odlingslådor och rabatter.
Det har liksom inte blivit gjort då det varit så kallt ute och inspirationen har inte infunnit sig.
Kanske är jag till och med för sent ute ?
Nåja, hann ganska mycket igår ändå.

När jag gick in vid 17:30 för att magen kurrade betänkligt så slog det mig att, shit jag har missat hela det kungliga bröllopet !! Hade faktiskt tänkt bänka mig och se i alla fall lite av själva vigseln.
Men men, jag får väl tro att det kommer att visas ett antal gånger i efterskott.
Sambon roar sig med vedhögen.
Kanske till grannarnas förtret, vad vet jag.
Det låter rätt mycket när han sågar med motorsåg och kör vedkap.
I dag får jag fortsätta jobbet ute.
Men nu måste väl ändå värmen komma ?
Klockan är 10.00 på morgonen och bara +8 grader ute !!
Vad är det här egentligen ?
Vart tog den globala uppvärmningen vägen ?

Ha en bra dag !!
Gunilla

6 kommentarer:

  1. Ja, ett hårt trädgårdsarbete känns ordentligt efteråt, men det är det värt när man ser hur fint det blivit!=) Jag missade också bröllopet, men det gör ingenting, är inte så intresserad, får väl precis som du säger, se det massor av gånger ändå!=))

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Själv satt jag hela dagen och tittade på bröllopet igår, till och från :-) Men som du skriver visas det nog glimtar från det idag också. Härligt med trädgårdsarbete, det gör gott i både kropp och själ. Nästa vecka kommer solen, jag tog med mig den från cypern..hihi man kan ju hoppas i alla fall. Ha det gott. Kram Paula

    SvaraRadera
  3. OJOJ vad ni jobbar!! Härligt! =)
    Så det kan bli, missa bröllopet! Det var fantastiskt fint, och Daniels tal (då tårarna rann...) finns på expressen..!

    Helt fantastiskt med dina frön som gick ut 1996!!! Men det är väl så det är, frön som alltid väntar på att gro!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh, Vad ni är energiska o duktiga! Skönt när det blir klart! Önskar dig en Trevlig Midsommarvecka! Kramis Therese

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Vad ni jobbar, härligt!
    Skönt när det blir klart.

    HA en skön vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  6. Jag missade också det mesta av bröllopet, men köpte en kvällstidning på vägen hem från Danmark. Det var fullt tillräckligt. Nu skall jag gå ut och se vad som hänt i trädgården de dagar jag vart borta, massa ogräs kan jag tro..Tack för dina gulliga kommentarer inne hos mig, de värmer..
    Ha en bra dag! Kramar Pia

    SvaraRadera