fredag 8 december 2017

Mammas rån till jul

❤❤❤
 
Stökade runt i köksskåpen igår och fann mina gamla ärvda rånjärn.
Min mamma bakade alltid rån med smak av kardemumma varje jul förr innan åldern ville annat. Rånen var väl inga favoriter direkt men de fanns alltid där och så skulle det vara.
Lite "grovdoppa" om ni förstår vad jag menar. Som bullar och skorpor.
Så efter mer sökande i gamla receptsamlingar så hittade jag även receptet och gjorde en sats.
Riktigt roligt och tillslut fick jag till det riktigt bra. Rånen blev väl inte de snyggaste men vad gör det. Älskar mönstret från det silvriga järnet.
Det svarta järnet var mycket svårare att få till fina rån med så det järnet fick vara.
Roligt att göra något gammaldags och traditionellt.
 
 
Så nu ska jag besöka min mamma så hon får smaka och se om hon godkänner mitt försök.
Det tror jag nog.
 
❤❤❤
 
 
Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar